308. GoPro

Altijd in voor een nieuwe gadget, valt mijn oog op een aanbieding van een instapmodel van de GoPro. Een eenvoudige, redelijk betaalbare uitvoering waarmee ik al lang eens wil experimenteren.
GoPro is wereldwijd de bekendste actiecamera zover ik weet. Hij bestaat al een tijdje en er zijn daarna genoeg klonen (na)gemaakt, maar dit merk is vanouds toch 'je van het'.

Tot 40 meter onder water waterdicht. Dat geeft leuke mogelijkheden. Zo wil ik in de vakantie op het Wad, in het heldere zeewater, onze schroef-in-actie filmen. Ik ben heel benieuwd hoe hij zijn bladen omklapt als je voor- of achteruit gas geeft... Zwemmen, de boot vanuit het water schoonmaken, vissen en krabben filmen. Je weet nooit wat je onder water tegenkomt: spannend genoeg.

ook op het Wad?
Bij de GoPro kan je allerlei handige montagesets kopen. Klemmen, schroefdraad voor op een statief, bevestigingen voor op je helm, je hoofd, je borstkas, je hond, je fietsstuur, de auto, de surfplank, de skistok... en die kan je natuurlijk ook gebruiken voor op de zeilboot! De camera geeft een grote beeldhoek waardoor je extra veel van de omgeving ziet. Verder filmt hij in full HD en kan hij ook nog leuke foto's maken. De camera op een scepter, de camera in de achterstag: ik heb gelijk genoeg inspiratie!


Dus de camera aangeschaft en ermee aan het experimenteren geslagen. De filmpjes zijn van uitstekende kwaliteit. Het GoPro Studio programma waarmee je kan monteren en exporteren heeft niet zoveel mogelijkheden en vind ik niet zo fijn werken als de iMovie die ik gewend ben. Gelukkig kan ik de ruwe beelden wel direct daar naar toe overzetten. Klik hier voor het filmpje.

Het is even wennen, maar ik het er zin om in de vakantie weer wat leuke plaatjes te schieten. Dan kan ik gelijk de Toerzeil filmpjes die ik voor BOOT Holland en de HISWA maak weer eens wat moderniseren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten