268. Het einde van Sailing Sylke?

Na zes jaar intensief bloggen op Sailing Sylke is de koek op. Ik merk dat het steeds moeilijker wordt om niet in herhalingen te vervallen. Ik ben toe ben aan iets nieuws. Bloggen over -en zeilen met- onze boot blijft heel leuk. Die passie is niet verdwenen. Maar misschien is het hoog tijd om het eens over een andere boeg te gooien en het bloggen iets professioneler aan te pakken. Bijvoorbeeld door te bloggen door middel van een ander programma. Daar leer ik weer van en dat stelt me voor nieuwe uitdagingen. Ik heb besloten deze blog langzaam af te bouwen. Waarschijnlijk dat ik hem alleen nog incidenteel gebruik als dagboek voor tochten met de Toerzeilers.

Als er iets is wat ik de afgelopen jaren heb geleerd, dan is het dat ik vooral heel gecharmeerd ben van kleine kajuitzeilbootjes. Helaas is hier weinig aandacht voor/informatie over. De trend in boten is toch nog steeds: groot, groter, grootst. Het liefst met een eerste eigen boot beginnen van minstens 36 voet. Gelukkig bestaat er wel een groep mensen die net als wij, niets zien in boten van 30 voet en meer. Hoe kleiner, hoe meer contact met het water en hoe puurder het zeilen is. Kleine bootjes zijn over het algemeen goedkoper in aanschaf en in onderhoud dus ook voor meer mensen bereikbaar. Zeilen hoeft geen elitesport te zijn.

In de loop der jaren hebben wij zoveel ervaring opgebouwd (met zowel kleine als grote zeilboten) dat we langzamerhand in onze omgeving als ervaren vraagbaak worden gezien. En, voor alles wat we zelf niet weten, kennen we wel iemand die wel een antwoord heeft. Waarom onze ervaring, kennis en passie dan niet delen met een wat groter publiek?

Ik ga verder met de website: www.kleinekajuitzeiljachtjes.nl. Een website specifiek voor eigenaren  van kajuitzeiljachtjes t/m 28 voet of grofweg 8,5 m. Jachtjes die op de plassen en meren varen, op het IJsselmeer, de Zeeuwse Wateren, het Wad maar ook op zee. Dit wil niet zeggen dat voor eigenaren van grotere jachten deze website niet interessant zou zijn, maar de doelgroep is de kleinere bootjes. Ik heb voor ogen om de pagina's te vullen met een blog, pagina's over bestemmingen, techniek, vraag & antwoord, contacten leggen en meer van dat soort dingen. De website moet zich nog uitkristalliseren. In de loop van de tijd zullen de inzichten wel komen of juist veranderen. Een interactieve website waarvan de bouw me zeker in het begin wel wat zweetdruppeltjes zal kosten...

Tot ziens op http://www.kleinekajuitzeiljachtjes.nl !


2 opmerkingen:

  1. We hebben met veel plezier jullie blog gelezen. Vanaf de overtocht uit Engeland. Ruim voordat we zelf een NB 24 hadden. Dank voor het delen van jullie ervaringen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je blog was fantastisch deze zomer!
    we gaan je volgen op de nieuwe website!
    wie weet hebben we dezelfde leuke plannen voor komende zomer? onze free spirit 28 met bemanning doet graag mee en tips ed. zijn meer dan welkom.

    BeantwoordenVerwijderen