78. Scheveningen

Geen oog dichtgedaan vanwege het lawaai van de kermis en vanwege de hoofdpijn die mij al een tijdje dwarszit. Om half 6 zijn we op en om half 7 varen we tussen de pieren door. Vroeg voor ons doen, en dan nog hebben we onszelf een uurtje cadeau gedaan want eigenlijk was de ideale vertrektijd een uur eerder geweest... De wind is noordnoordoost, Beaufort 2 tot 3. Dat is wel erg bescheiden. Er staat nog een dikke deining van de afgelopen dagen, dus we stuiteren aardig op en neer. Tel daarbij op de hoofdpijn en mijn gebrek aan slaap en een kind snapt dat ik me de hele weg aardig katterig voel. Ik moet mijn uiterste best doen om niet zeeziek te worden. Ik lig de hele weg plat en voer niets uit. Alle zeilen staan bij, maar toch moet weer de motor aan want zo duurt het veel te lang: we willen graag zolang mogelijk de stroom mee hebben. Tussen 11 en 12 zijn we in Scheveningen. Ik kijk de havenmeester lief aan en hij heeft zowaar een box voor ons! Dan kunnen we morgen tenminste op tijd weg. Afgelopen nacht heeft het hier volgens hem zo potjevol gelegen dat je over de boten heen naar de overkant kon lopen. Dan heb je een groot probleem als je 's morgens eerder dan je buren weg wilt!




Halverwege de dag begin ik me steeds zieker te voelen. De hoofdpijn en de misselijkheid blijken de voorbode te zijn van een onvervalste migraineaanval. Helaas weet ik uit ervaring dat dat niet zomaar overgaat. De rest van de dag lig ik volgepropt met medicijnen, uitgeteld op bed. Volgens Bob lopen er de hele dag twee douanebeambten rond op de steigers. Hier en daar papieren controlerend van jachten en opvarenden. Dat hebben we nog niet eerder gezien. De volgende ochtend zit vertrekken er niet in. Ik heb nog niets binnengehouden en sta te zwabberen op mijn benen. We boeken dus maar een dagje Scheveningen bij en ik doe het rustig aan met veel kopjes thee en veel droge biscuitjes. Met een krantje erbij hang ik op de bank. Morgen weer een dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten