71. iPad

Wederom een versplinterd weekend zoals we de laatste weken wel vaker hebben gehad. Het begint met slecht weer: regen en harde wind; daarna klaart het wat op. De vrijdagmiddag en zaterdag gebruiken we daarom om wat te klungelen en vooral om te winkelen. Een iPad stond al langer op ons verlanglijstje en nu komt het er dan toch eindelijk van. Alhoewel we nog niet precies op de hoogte zijn van alle gebruiksmogelijkheden, lijkt het ons ideaal om straks zo'n ding mee te nemen op vakantie. Handig voor de mail, het internet, het lezen van boeken, het luisteren naar muziek, het bekijken van films, het spelen van spelletjes en - niet onbelangrijk - voor het bijhouden van mijn blog onderweg.


Dan heb je de knoop eindelijk doorgehakt: "we gaan er een kopen", kom je vervolgens tot de verrassende ontdekking dat dat makkelijker is gezegd dan gedaan: ze blijken overal uitverkocht! Alsof het om een broodje kaas gaat; die dingen zijn nog belachelijk duur ook. Uiteindelijk moeten we ervoor naar Groningen rijden. Wat je van ver haalt... Tjonge, het valt nog niet mee om thuis te raken in deze nieuwe techniek. Er gaat een hele nieuwe wereld voor ons open. Als jongere oudere moet je wel verdraaid je best doen om een beetje bij te blijven. We zitten tot midden in de nacht te zweten op de handleiding. Maar het moet gezegd worden: het is wel bere interessant!



Van Joost Overmars, een andere North Beach blogger, hoor ik van het bestaan van Blogpress. Een programmaatje dat het mogelijk maakt om op een iPad eenvoudig je blog bij te houden. Precies wat ik zoek! Dit stukje is mijn eerste probeersel. Mijn fototoestel is met mijn dochter mee op vakantie. Volgende keer krijgen we dus nog even het probleem hoe een eigen foto in te voegen. Als ook dat obstakel is overwonnen, dan kan ik, samen met mijn "padje" met een gerust hart op vakantie! - Posted using BlogPress from my iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten