225. Was


Zoals het gisteren de warmste 8 maart was, is het vandaag de warmste 9 maart. Het is heerlijk weer en natuurlijk maken we daar goed gebruik van. We werken de hele dag lekker buiten, in het zonnetje, aan de boot.

Bob doet in de ochtend allerlei losse klusjes als de anodes vervangen, de schroefas, de schroef en de propeller van het log smeren, een kleine beschadiging wegwerken, de marifoonantenne monteren en de impeller vervangen.

nieuwe anodes
Daarna even gauw thuis lunchen en terug naar de boot voor een wat groter karwei: het in de was zetten van de romp. De romp is al schoon dus op zich gaat het best snel. De boot glimt ons aan het eind van de middag weer tegemoet.

de romp poetsen
de spiegel poetsen, met de voeten in de struikjes...
Halverwege de middag ga ik ook even helpen. Ik peddel op mijn fietsje naar de jachthaven. Onderweg kom ik rijen motoren tegen. De glimmende monsters zijn uit hun winterstalling gehaald; de eerste toertochten worden blijkbaar alweer georganiseerd. In de watertjes van het dorp wordt druk gevist. Groepjes kinderen hebben hun hengeltje uitgegooid. In de smalle hoofdstraat word ik bijna omver gereden door een wat oudere jongere die met een felrode cabrio flink de blits maakt.

Op de jachtwerf begint het eindelijk wat drukker te worden. Hier en daar staan auto's onder en tussen boten geparkeerd. De achterklep open: emmers, verfbakjes en doeken op de grond. Gezellig. Ik maak hier en daar een praatje.


Aan het eind van de dag gaan we moe en rozig, zelfs wat bruinverbrand in het gezicht, weer naar huis. Wat een top dag!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten