22. Terugblik en reacties

Dankzij ons netbook met daarop het navigatieprogramma WinGPS4 Navigator (Stentec, Heeg) kunnen we na afloop van deze reis de totale gevaren route tot in de details terugzien. Het kleine zusje van de laptop is ons trouwens uitstekend bevallen. 




Ze heeft een grote accucapaciteit, gebruikt weinig stroom en is zeer bedrijfszeker. Behalve dat ze onderweg als extra navigatiemogelijkheid diende (we hebben ook een plotter aan boord), heeft het de leuke bijkomstigheid dat je thuis op de bank nog eens rustig kan nagenieten. We hebben de route zelfs uitgeprint en in de keuken op het prikbord gehangen. Elke dag valt ons oog er wel even een momentje op en dan denken we weer: tsjee, wat hebben we toch een mooie reis gehad!


Ik heb met veel plezier dit verhaal verteld. Waar ik zo nieuwsgierig naar ben: wie heeft het nu eigenlijk gelezen…? Graag zou ik uw reactie ontvangen. Hoewel de eerste aanleiding van deze blog nu is verteld, betekent dit niet het einde van het verhaal. Er gebeuren nog zoveel leuke en interessante dingen en ik ben nu zo gewend aan mijn wekelijkse schrijfuurtje: waarom zou ik stoppen? De belevenissen met de NB blijven de hoofdmoot vormen, maar nu en dan zal er ook wel eens een ander onderwerp langskomen. ’s Winters valt er nu eenmaal niet zoveel te beleven op en rond het water; met bootjes bedoel ik! Schaatsen is een heel ander verhaal en dat hebben we deze winter ook genoeg gedaan, maar daarover later!

3 opmerkingen:

  1. Hallo Anita,

    Ik (Ernst/Noname)heb in ieder geval elke aflevering van jullie feuilleton met interesse gelezen.

    Naast veel plezier ook wel met enige jaloezie dat jullie deze positieve ervaring hebben mogen meemaken. Ik zou zelf graag eens in Zeeland of op zee willen gaan zeilen om de 1e ervaring met stroomzeilen te gaan meemaken maar ik ben (eerlijk toegegeven) een te makkelijk mens om mij in zoiets te verdiepen. Iets wat voor Bob natuurlijk een deel van zijn hobbie is.

    Ik ben voor jullie in ieder geval blij dat de NB zo goed bevallen is op deze maidentrip en wens jullie in ieder geval vor het komende seizoen nog meer positieve ervaringen.

    Wij hopen dit voorjaar aansluiting te krijgen bij Joan en Klaas (Etap 22)als zij met hun vereniging naar Zeeland gaan.

    Verder hebben wij 2 weken flottielje zeilen in Kroatïe geboekt en warempel alle 2 de thuiswonende dochters willen opeens wel weer pa/ma op vakantie. Wordt in ieder geval een gezellige boel met extra vriendin en vriend aan boord van de beide dochters.

    Jullie lekker nagenieten van deze belevenissen en tot horens/ziens ergens op of aan de borders van het Ijsselmeer!

    CU Ernst (en groet van Anja)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Anita,
    Het eerste verhaal is verteld. Mooi op tijd denk ik het nieuwe seizoen komt er aan.
    Tot ziens op het water!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wie heeft het nu eigenlijk gelezen....? Ik, schipper van de Tom Poes (NB 29/03). En met veel plezier. Niet iedereen heeft zo'n goede "pen" en niet iedereen maakt zulke goede foto's, dus ga vooral door met dit blog. Gert-Jan

    BeantwoordenVerwijderen