279. Bijna... maar nog niet helemaal

Collega bloggers hebben al meerdere stukjes geschreven over het vaarklaar maken van hun boot, maar van mijn hand is nog niets verschenen. Hoe dat zo komt?
We hebben het een paar weekenden druk gehad met andere dingen. Zoals bijvoorbeeld parket leggen bij onze dochter...

passen en meten
Het afgelopen weekend was ik, voor de zoveelste keer deze winter, ziek. Sinds ik op mijn twee lieve kleinkind(baby's) pas -die elk naar een ander kinderdagverblijf gaan- ben ik nog nooit zo vaak ziek geweest. Er moet een verband zijn... Elk virus dat daar rondwaart pikken ze volgens mij op en nemen ze als een cadeautje vrolijk mee naar oma. Het moet gezegd worden, ze komen er zelf ook niet ongeschonden vanaf, maar ik vind het een beetje overdreven van ze... al die beestjes verzamelen en vervolgens aan mij geven hoeft echt niet.

Komend weekend moet het er met de SYLKE toch van komen. Het dekzeil gaat eraf, het mangat moet weer hermetisch dicht en er moet gepoetst en gewreven worden. Het weekend erna is de antifouling aan de beurt. Dan is er weer stof genoeg om over te berichten.

De voorbereidingen voor onze meivakantietocht voor de Toerzeilers is ook in gang gezet. Bob heeft met alle deelnemers contact gehad en de uitnodiging voor het droge palaver is verzonden.
Bij de jachthaven in Makkum is een ligplaats voor het seizoen gereserveerd; we krijgen weer reuze zin in het zeilen en kunnen niet wachten tot de boot in het water ligt!

Sailingsylke ligt in Auckland op de start te wachten
O ja, en passent met mijn bootje 'Sailingsylke' morgen (dinsdag-) avond om 21.00 uur starten in Leg 5 van de Volvo Ocean Race. De tocht gaat ditmaal van Nieuw-Zeeland, langs de ijsbergen, om Kaap Hoorn naar Braziliƫ. Het wordt ongetwijfeld de zwaarste etappe van allemaal.

U doet nog niet mee? Doen! U kan op elk moment instappen. Ik waarschuw u: het werkt verslavend om aan een virtuele zeilwedstrijd deel te nemen (zie 'Virtual Regatta.com'). Er doen wereldwijd al bijna 183.000 mensen mee, dus je zou bijna denken dat het leuk is...  Nog leuker is het om samen met een familielid/vriend/kennis/collega mee te doen en vervolgens elkaars boten in de gaten te houden. Lachen als de ander op de kust loopt of een dag lang met een verkeerd zeil zeilt (en natuurlijk heel gemeen niets zeggen...), balen als de ander mijlen voor ligt. En dan elke etappe proberen om weer een stukje hoger in de ranglijst te eindigen. Ongemerkt doe je een heleboel tactische, meteorologische en topografische (zeil)kennis op.
Kris: je hebt nu echt geen excuus meer! Probeer het eens! En jut Robby op: kunnen jullie ook op het droge tegen elkaar strijden!

1 opmerking:

  1. Hey Anita! Vooreerst veel beterschap. Ook ik heb deze winter mijn portie gekregen. Nog nooit zo vaak ziek geweest. Ik neem nu al twee weken antibiotica om van een luchtwegen infectie af te geraken...
    De virtuele zeilrace, daar pas ik voor. Ik zit al elke dag 9 uur achter een scherm, beroepshalve, en wil het aantal schermuren naast mijn job echt minimaliseren ;-)
    Ik heb intussen contact gehad met Bootzeil om voor mijn Sail Ya een dekzeil te laten maken, type harlingen. Kost misschien wel wat, maar het ziet er zeer degelijk uit. Uiteraard zal ik hierover wel schrijven een van de weken.
    Ik heb ook mijn pijlen gericht op Oostende, die tocht wil ik dit jaar echt maken. Tips en trics hiervoor zijn zeker welkom ;-)

    BeantwoordenVerwijderen