101. Foto's kwijt!

Ik kreeg vorige week een brief van een telefoonwinkel. Ik “mocht” weer een nieuwe telefoon uitzoeken volgens de aanbieder van mijn telefoonabonnement. Ik was heel blij met het aanbod want het apparaat dat ik had, beviel voor geen meter. Te langzaam, te ingewikkeld, te veel van alles. Ze hadden blijkbaar meer klachten gehad want het abonnement met bijpassend toestel werd een half jaar voor tijd vrijgegeven.

Als je iets doet, moet je het goed doen. Eerst mijn maandelijkse afrekeningen maar eens goed bekeken. Daarna heb ik langdurig over het internet gesurfd om een abonnement te vinden dat bij mijn verbruik past. Vervolgens heb ik bij deze en gene wat rondgevraagd of zijn of haar toestel bevalt en hier en daar zelf wat toestelletjes uitgeprobeerd. Het was toch geen mooi weer, dus ik had alle tijd. Het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat.



Maandag gelijk naar de winkel. Dan kom je thuis met zo’n klein doosje en dan ga je de hele avond alles in zitten stellen, contacten overzetten, favorieten op internet aangeven en leuke apps laden. Zo kwam ook opeens mijn hele Picasa webalbum voorbij. Daar zitten honderden foto’s in die ook op mijn pc staan. Die hoef ik dus niet op mijn telefoon te hebben; dat neemt alleen maar ruimte in.
Als ik een email op de telefoon weggooi, blijft hij wel gewoon op de hoofdcomputer staan. Met dit in mijn achterhoofd gooi ik dus het webalbum in de “prullenbak” van de telefoon. Helaas bleek dat later wel een heel erg definitieve actie. Het webalbum is nu dus ook van mijn pc af.
Potverdikkeme, mijn weblog heeft het webalbum nodig om mijn foto’s voor de blog te downloaden! Het album is nu dus leeg. Resultaat: alle foto’s van het weblog zijn zwart geworden met een vriendelijk uitroepteken erin….

Nu is Bob toevallig de computernerd van onze familie. Dus nadat ik het zelf tevergeefs had geprobeerd, werd hij ingeschakeld om ook een poging te wagen het album weer te vullen. Helaas. Enkele uren later waren we het erover eens dat dat niet gaat lukken.

Er zit maar een ding op en dat is stuk voor stuk alle foto’s opnieuw bij de stukjes zetten. Ik ben bij blog 100 aangeland; gemiddeld staan er vier foto’s bij een blog, dus dat betekent ruim 400 foto’s met de hand overzetten. Het is niet anders, dus ik begin er maar mee. Van achteren naar voren zodat de laatste stukjes weer het eerst hun plaatjes terug hebben. Ik weet niet of ik het einde haal, maar u begrijpt: het kan wel even gaan duren voordat alles op orde is!

U bent gewaarschuwd: pas op met een nieuwe telefoon!

1 opmerking:

  1. Wat een rampzalig en ontmoedigend scenario Anita. Al dit soort gadgets zitten vol automatische "diensten" die van alles doen waar jij (nog) niet op gerekend had. Inderdaad, uiterste voorzichtigheid is geboden. Op vergelijkbare manier zijn vrijwel al mijn foto's van onze Denemarkenreis van mijn computer verdwenen.
    Sterkte met herbouwen, je blog is het overigens zeker waard.
    Groet
    Jur

    BeantwoordenVerwijderen